Preview Mode Links will not work in preview mode

Podcast om salg og service til hotelbranchen.

Velkommen til min podcastserie for hoteller og konferencecentre. Du får gratis viden og konkrete metoder til at booste salget og gæsteoplevelsen på hele hotellet.

Lær blandt andet om:

  • FÃ¥ styr pÃ¥ gæsterejsen og boost servicen
  • Intelligent mersalg
  • SÃ¥dan sælger du dyrere værelser
  • Luk flere bookinger
  • Mersalg til konferencegæster
  • Receptionen som servicebooster
  • Gensalg
  • Kunsten at opsøge gæsterne
  • Det gode værtskab

Podcasten er til dig der arbejder med gæster - og som har lyst til at gøre dit job endnu mere udfordrende. FÃ¥ mere viden pÃ¥ hotelbooster.com


Seneste episode


Feb 5, 2023

Drik og dessert...

I denne episode vil jeg introducere dig til to konkrete værktøjer. Det ene er tanken om "drikkeminutter" - det andet er dit dessertkort, som muligvis skal laves om.

Drikkeminutter er vigtige. Det er den tid gæsten har til at indtage drikkevarer - og den tid har stor betydning for dine muligheder for at sælge flere drikkevarer. På tegningen ovenfor, er tjeneren langsom. Først ankommer gæsten. Så seater vi gæsten. Så får gæsten et menukort. Så giver vi gæsten fem minutter...

Først derefter sælger vi drikkevarer. Men det er for sent! For gæsten har måske siddet ved bordet i 10-12 minutter, før vi har mulighed for at servere vin, øl eller vand. Og den tid kommer ikke tilbage. Den tid er den direkte årsag til, at mange gæster nøjes med et glas - simpelthen fordi der er gået for lang tid med bestilling og servering af drikkevarerne. Og det mister du penge på - samtidig med, at gæsten ikke får den optimale serviceoplevelse.

Her i episoden kan du høre altså om drikkeminutter og om hvordan, du både kan sælge drikkevarer hurtigere og sælge en refill hurtigere, fordi du udnytter den tid som gæsten bruger hos dig optimalt. Finten er, at dine gæster både for stillet tørsten, får en lang bedre oplevelse og bruger flere penge. Det er ikke svært, men det kræver planlægning, som du kan få inspiration til her.

Men vi taler også om desserter!

Og det gør vi, fordi de fleste restauranter overser en væsentlig detalje, når de vil sælge flere desserter. Faktisk overser de to detaljer. Den ene er, at det kan være en god ide, at have et separat dessertkort. Den anden, at det ofte er smart at have en let - en lille - dessert, som du kan friste med, når en bananasplit bliver for voldsom.

Så lyt med og få værdifulde tips til at sælge flere drikkevarer til frokost og aften. Lær at sælge flere desserter. Og glæd dig over øget omsætning og flere kontaktpunkter, som i sig selv giver øget gæstetilfredshed.