Jan 22, 2020
Hvad synes du om OTA'erne?
Mange hoteldirektører og andre ledere har et ambivalent forhold til
fx Booking.com og Hotels.com. På de ene side er det
dem der har gæsternes opmærksomhed, fordi de store OTA'er dominerer
Google.
På den anden side er det surt at aflevere 15, 18 eller 20% af
sin omsætning - og samtidigt sælge et værelse til laveste pris. Det
er der ikke meget økonomi i.
Vi har en strategi!
...siger mange til mig: "Vi får gæsten til at booke direkte ved
næste ophold". Det er en god strategi - og hvis den lykkes er det
da flot. Der er bare to problemer:
1. Ofte lykkes det ikke, fordi receptionisten eller
bookingmedarbejderen ikke får kommunikeret det til gæsten.
2. Det er stadigvæk mange penge du afleverer for at få en gæst ind
ad døren første gang.
Tre tips
I denne episode kan du til gengæld høre Joshua Dalgaard forklare,
hvad han har gjort for at sikre, at Bandholm Hotels gæster slet
ikke overvejer OTA-booking.
Bandholm Hotel er interessant, fordi det var kørt ned og slidt. Nu
ligger det i top på bla. Tripadvisor - blandt andet takket være
deres måde at styre bookinger på.
Du kan høre hvordan han via salgsoptimerede booking-elementer på
hjemmesiden samt strategisk opbyggede landingpages, får gæsterne
til at booke direkte - og hvordan du kan få gæster, der hopper fra
OTA’erne over til dig så de booker når de lander på din egen
hjemmeside.
Hør om:
1. Sådan får vi gæsten til at booke direkte - selv om de først
kigger hos en OTA
2. Sådan benytter du din viden om søgeord, til at bygge en landing
page, der konverterer gæster - udenom OTA'erne
3. Dette skal dit bookingmodul kunne, for at du optimerer antallet
af bookinger.
Tak fordi du lytter med - og husk: Denne episode bør din chef høre
- så send linket videre :-)