Feb 8, 2023
Hvordan booster jeg baren på mit hotel?
Mange af mine hotelkunder har det lidt svært med deres bar. Den er der - men omsætningen er alt for lav. Samtidig er der konkurrence fra omkringliggende barer i byen og det er svært at fastholde gæsterne...
Men det er ikke umuligt. Det er ikke engang svært - det kræver blot planlægning, intern markedsføring, stædighed og en plan for mersalg og refill. Ja, så kræver det også en opsøgende, udadvendt og kompetent bartender - men heller ikke det er umuligt at opdrive.
I denne episode gennemgår jeg eksempler på, hvordan du kan booste din lidt for stille hotelbar, så der dels kommer flere gæster og dels sker en stigning i omsætningen pr. gæst.
Hemmeligheden er, at der ingen hemmelig er - for det er ret logisk, synes jeg, hvad der skal til. Her er listen:
1. Du skal sørge for flere gæster i baren
Det gør du, som du kan høre om, ved at være struktureret i din interne markedsføring af baren. Brug fx mødeledere til at reklamere for baren overfor deres deltagere. Brug tjenere ved aftensmaden til at sende gæster i baren og gør det struktureret.
2. Du skal synliggøre baren!
Ligger baren i underetagen? Er den ikke synlig fra lobbyen? Så kommer der tips til, hvordan du gør det tydeligt for gæsterne, at der er en hyggelig bar på hotellet - og det er ikke svært - det kræver ofte blot åbne døre, lys og musik...
3. Du skal have en opsøgende, udadvendt bartender.
Bag disken producerer vi drinks. På gulvet sælger vi flere drinks. Derfor får du inspiration til at booste din bartenders adfærd, så han eller hun bliver mere synlig og imødekommende.
4. Du skal indskrænke valgmulighederne - både hvad angår størrelser og sortiment.
Hør om hvordan andre har øget omsætningen, blot ved at fjerne glas og ved at reducere antallet af drikkevaretyper.
Tak fordi du lytter med - og god fornøjelse med mersalget i baren!