Jun 28, 2018
Vi kan ikke lave mersalg på konferencer!
...siger nogle tjenere.
Det er forkert - og i denne episode får du værktøjer til at ændre den holdning.
Det er sådan, at mange hoteller opfatter business- og leisuregæster som købestærke. De vil gerne opgradere til et bedre værelse. De vil leje en cykel. Købe en drink i baren. De vil bare forkæles.
Desværre er der mange som samtidig tror, at konference- og mødedeltagere ikke vil. At de bare kommer, sover, æder og skrider uden at ville bruge en krone.
Det er forkert!
Du skal bare spørge.
Jeg kan godt forstå den tjener der ikke stiller sig op foran 40 pax fra en konference og siger: "Vil I tilkøbe dessert? For jeres nærige mødebestiller har fravalgt det...
Tjeneren passer sig job. Han serverer ud fra køresedlen - og det er netop din køreseddel der er problemet...
I denne episode kommer jeg med konkrete input til:
Sådan planlægger du mersalg til mødedeltagere
Sådan ændrer du formuleringen på køresedlen, så tjeneren laver mersalg
Sådan kommunikerer du med mødebooker om hvem der skal betale for hvad
Der er ikke mange penge at hente...
Jo! Det er helt rigtigt at mødedeltagere køber mindre pr. person. Men de er så mange, måske 80% af dine gæster i højsæsonen, at mersalgspotentialet er skyhøjt når vi lægger det hele sammen.
Go' fornøjelse!
Mere podcast? Lyt med på Sælg For Helvede - min podcast for sælgere