Preview Mode Links will not work in preview mode

Ny inspiration til hotel- og oplevelsesindustrien

Velkommen til Hotelboosters podcastserie med hotelekspert Leon Birdi.

Her får du gratis tips og tricks til at booste salget og gæsteoplevelsen på alle fronter.

Uanset om du arbejder på et hotel, en restaurant eller et konferencecenter - eller et helt fjerde sted i hospitalitysektoren - så får du masser af konkrete tips til at gøre det en tand bedre.

Lær blandt andet om:

GX - Guest Experience der virker, mersalg på den intelligente måde, kunderejsen, booking-tips, receptionen som servicebooster, gensalg, servicehjulet, kunsten at opsøge gæsterne...

...og meget, meget mere.

Podcasten er til dig der arbejder med gæster - og som har lyst til at gøre dit job endnu mere udfordrende. Kort sagt, så bliver mange jobfunktioner jo til rutine efter en stund. Men det at arbejde med service, med at gøre gæsterne ekstra glade, med at få dem til at skrive gode anmeldelser på Tripadvisor... Det kræver en daglig indsats som aldrig bliver rutine. Til gengæld gør det øgede fokus på gæsteoplevelsen din virksomhed sundere.

Kombineret med fokus på værdiskabende og intelligent mersalg, så har du en cocktail der er svær at kopiere.

Lad blot konkurrenterne bygge nye, flotte hoteller - de kan ikke true dig, så længe du har styr på gæsterejsen.

Tak for din interesse - og god fornøjelse.

Besøg min YouTube-kanal og se gratis træningsvideoer 

Jan 22, 2020

Hvad synes du om OTA'erne?
Mange hoteldirektører og andre ledere har et ambivalent forhold til fx Booking.com og Hotels.com. På de ene side er det dem der har gæsternes opmærksomhed, fordi de store OTA'er dominerer Google.

styr uden om ota

På den anden side er det surt at aflevere 15, 18 eller 20% af sin omsætning - og samtidigt sælge et værelse til laveste pris. Det er der ikke meget økonomi i.
 
Vi har en strategi!
...siger mange til mig: "Vi får gæsten til at booke direkte ved næste ophold". Det er en god strategi - og hvis den lykkes er det da flot. Der er bare to problemer:
 
1. Ofte lykkes det ikke, fordi receptionisten eller bookingmedarbejderen ikke får kommunikeret det til gæsten.
2. Det er stadigvæk mange penge du afleverer for at få en gæst ind ad døren første gang.
 
Tre tips
I denne episode kan du til gengæld høre Joshua Dalgaard forklare, hvad han har gjort for at sikre, at Bandholm Hotels gæster slet ikke overvejer OTA-booking.
 
Bandholm Hotel er interessant, fordi det var kørt ned og slidt. Nu ligger det i top på bla. Tripadvisor - blandt andet takket være deres måde at styre bookinger på.
 
Du kan høre hvordan han via salgsoptimerede booking-elementer på hjemmesiden samt strategisk opbyggede landingpages, får gæsterne til at booke direkte - og hvordan du kan få gæster, der hopper fra OTA’erne over til dig så de booker når de lander på din egen hjemmeside.
 
Hør om:
1. Sådan får vi gæsten til at booke direkte - selv om de først kigger hos en OTA
2. Sådan benytter du din viden om søgeord, til at bygge en landing page, der konverterer gæster - udenom OTA'erne
3. Dette skal dit bookingmodul kunne, for at du optimerer antallet af bookinger.
 
Tak fordi du lytter med - og husk: Denne episode bør din chef høre - så send linket videre :-)