Preview Mode Links will not work in preview mode

Ny inspiration til hotel- og oplevelsesindustrien

Velkommen til Hotelboosters podcastserie med hotelekspert Leon Birdi.

Her får du gratis tips og tricks til at booste salget og gæsteoplevelsen på alle fronter.

Uanset om du arbejder på et hotel, en restaurant eller et konferencecenter - eller et helt fjerde sted i hospitalitysektoren - så får du masser af konkrete tips til at gøre det en tand bedre.

Lær blandt andet om:

GX - Guest Experience der virker, mersalg på den intelligente måde, kunderejsen, booking-tips, receptionen som servicebooster, gensalg, servicehjulet, kunsten at opsøge gæsterne...

...og meget, meget mere.

Podcasten er til dig der arbejder med gæster - og som har lyst til at gøre dit job endnu mere udfordrende. Kort sagt, så bliver mange jobfunktioner jo til rutine efter en stund. Men det at arbejde med service, med at gøre gæsterne ekstra glade, med at få dem til at skrive gode anmeldelser på Tripadvisor... Det kræver en daglig indsats som aldrig bliver rutine. Til gengæld gør det øgede fokus på gæsteoplevelsen din virksomhed sundere.

Kombineret med fokus på værdiskabende og intelligent mersalg, så har du en cocktail der er svær at kopiere.

Lad blot konkurrenterne bygge nye, flotte hoteller - de kan ikke true dig, så længe du har styr på gæsterejsen.

Tak for din interesse - og god fornøjelse.

Besøg min YouTube-kanal og se gratis træningsvideoer 

Aug 26, 2018

planlægning før ankomstFra bekræftelse til ankomst...

I denne korte podcast udfordrer jeg dig på, om du har helt styr på din planlægning. Jeg ved godt, at du har styr på logistik, lokaler og alt det praktiske - men har du også kontrol over kunderne, så de ikke står og mangler noget?

Der er tre fordele ved at styre planlægningfasen:

1. Du kan undgå hovsa-situationer (fx forkert opstilling i et lokale)

2. Du kan fremstå endnu mere professionel

3. Du kan sælge mere

I denne episode kommer jeg ind på de situationer, hvor jeg selv har oplevet at dukke op til et lokale der var stillet forkert op. Jeg taler som hvem der har ansvaret for sådan en situation. Det kan jo både være dig, der ikke spørger ind til hvem der er mødeleder, så du kan tale med vedkommende.

Men det kan jo også være mig, konsulenten eller mødelederen, der burde være proaktiv. Lyt med og hør min mening.

Du kan også høre om, hvorfor det er nemmere at mersælge, jo tættere vi kommer på ankomstdagen...

... mersalg er nemlig interessant i planlægningsfasen pga. "Norwegian-effekten" som du også kan høre mere om.

Kort sagt: Norwegian kan du måske lære noget af.

Tak fordi du lytter med.

PS: Har du hørt om Hotelbooster Spillet? Brætspillet der udfordrer hele hotellet - på tværs af afdelinger - til at yde mere service og sælge mere?

Video om at booste dit hotel? Klik her!