Preview Mode Links will not work in preview mode

Ny inspiration til hotel- og oplevelsesindustrien

Velkommen til Hotelboosters podcastserie med hotelekspert Leon Birdi.

Her får du gratis tips og tricks til at booste salget og gæsteoplevelsen på alle fronter.

Uanset om du arbejder på et hotel, en restaurant eller et konferencecenter - eller et helt fjerde sted i hospitalitysektoren - så får du masser af konkrete tips til at gøre det en tand bedre.

Lær blandt andet om:

GX - Guest Experience der virker, mersalg på den intelligente måde, kunderejsen, booking-tips, receptionen som servicebooster, gensalg, servicehjulet, kunsten at opsøge gæsterne...

...og meget, meget mere.

Podcasten er til dig der arbejder med gæster - og som har lyst til at gøre dit job endnu mere udfordrende. Kort sagt, så bliver mange jobfunktioner jo til rutine efter en stund. Men det at arbejde med service, med at gøre gæsterne ekstra glade, med at få dem til at skrive gode anmeldelser på Tripadvisor... Det kræver en daglig indsats som aldrig bliver rutine. Til gengæld gør det øgede fokus på gæsteoplevelsen din virksomhed sundere.

Kombineret med fokus på værdiskabende og intelligent mersalg, så har du en cocktail der er svær at kopiere.

Lad blot konkurrenterne bygge nye, flotte hoteller - de kan ikke true dig, så længe du har styr på gæsterejsen.

Tak for din interesse - og god fornøjelse.

Besøg min YouTube-kanal og se gratis træningsvideoer 

Jun 28, 2018

konferencegæster vil gerne købe mere

Vi kan ikke lave mersalg på konferencer!

...siger nogle tjenere.

Det er forkert - og i denne episode får du værktøjer til at ændre den holdning.

Det er sådan, at mange hoteller opfatter business- og leisuregæster som købestærke. De vil gerne opgradere til et bedre værelse. De vil leje en cykel. Købe en drink i baren. De vil bare forkæles.

Desværre er der mange som samtidig tror, at konference- og mødedeltagere ikke vil. At de bare kommer, sover, æder og skrider uden at ville bruge en krone.

Det er forkert!

Du skal bare spørge.

Jeg kan godt forstå den tjener der ikke stiller sig op foran 40 pax fra en konference og siger: "Vil I tilkøbe dessert? For jeres nærige mødebestiller har fravalgt det...

Tjeneren passer sig job. Han serverer ud fra køresedlen - og det er netop din køreseddel der er problemet...

I denne episode kommer jeg med konkrete input til:

Sådan planlægger du mersalg til mødedeltagere

Sådan ændrer du formuleringen på køresedlen, så tjeneren laver mersalg

Sådan kommunikerer du med mødebooker om hvem der skal betale for hvad

Der er ikke mange penge at hente...

Jo! Det er helt rigtigt at mødedeltagere køber mindre pr. person. Men de er så mange, måske 80% af dine gæster i højsæsonen, at mersalgspotentialet er skyhøjt når vi lægger det hele sammen.

Go' fornøjelse!

Mere podcast? Lyt med på Sælg For Helvede - min podcast for sælgere